5. Առարկայական նախագիծ
Տեսական պարապմունք՝ ժամ, գործնական պարապմունք՝ ժամ (1,5 կրեդիտ)
- Ուսումնական օրացույցը՝ կրթության բովանդակության ուղեցույց
- 2020-2021 ուստարվա ուսումնական օրացույցը և հավելվածները (ըստ ամիսների, օրերի)
- 2021-2022 ուստարվա կրթահամալիրի օրացույցը՝ նոր ուստարվա պլանավորման ուղեցույց
Հարց 1. Նախագծային ուսուցման փորձի յուրացում
Կարդալ հոդվածը, բլոգում հրապարակել, քննարկել
- Նախագծային ուսուցում՝ կյանքի դպրոց -Հասմիկ Ղազարյան
Ինձ համար այդ հոդվածը հետաքրքիր էր, որ նկատում ես յուրաքանչյուր սովորողի հաջողությունը, անհանգստությունը, վախը, ձախողումը, դա կյանքի դպրոց է, որ միշտ սովորում ես և պատրաստ պետք է լինես ցանկացած դժվարության:
Նախագիծն ազատ գործելու հնարավորություն է տալիս, փորձարկելու, սխալվելու, գործընկերների փորձին դիմելու և առաջ գնալու ։ Դրա համար էլ նախագիծ սկսելիս սովորողի տարիքը, դասարանը, անգամ դպրոցը նշանակություն չունեն։ Ընդհակառակը, որքան բազմազան է ընդգրկվածների կենսափորձը, այնքան հետաքրքիր է անցնում նախագծի իրագործումը։
Կան սովորողներ, ում աշխատանքի մեջ ներգրավելն առանձին ջանքեր է պահանջում։ Այս սովորողների համար հեղինակություն են իրենց ծնողները, տատիկ-պապիկները, իսկ նրանք չգիտեն՝ ինչ է նախագիծը, ինչպես է հնարավոր սովորել գործն անելու ընթացքում, իսկ ինչպես պիտի սովորեն այն բաները, որոնց տվյալ նախագծի շրջանակներում չեն առնչվում։ Համարում են, որ դա անլուրջ մոտեցում է կրթությանը, ջանք չի պահանջվում, ուրեմն և ոչինչ չի յուրացվում։
Բայց դա այդպես չէ: Ինձ համար նախագծային ուսուցման արդյունքներ են թե՛ սովորողների ակնառու հմտությունները, կարողությունների ձեռք բերումը և կիրառումը:
Հարց 2.
Նախագծային ուսուցման փորձի յուրացում: Նախագիծ հասկացություն, բնագիտական նախագծերի կազմում
Կարդալ հոդվածները, բլոգում հրապարակել, գրախոսել՝ դիտարկումներ,առաջարկներ, հարցեր
Իվետա Ջանազյանի հոդվածի արդյունավետ եմ համարում բնագիտություն և հայրենագիտություն առարկաների դասավանդումը կրտսեր դպրոցներում: Նոր լուծումներ է առաջարկել, բնագիտություն առարկան դասավանդվել է մոդուլներով: Նորամուծությունն էր բնագիտության առարկայի նորովի կազմակերպումը, մինչ այդ չի եղել:
Բնագիտության ուսումնական միջավայրն է աստղացուցարանը, բուսաբուծության լաբորատորիան, ուսումնական ագարակը, կրթական պարտեզը: Կարևոր բաղադրիչ է նաև, որ դասարանը կիսվում է երեք խմբի և յուրաքանչյուր խումբ իր աշխատանքն է կատարում և ավելի արդյունավետ է: Նաև կարևոր բաղադրիչ է ճամփորդությամբ ուսուցումը: Պարզ նկարագրված է բնագիտության առարկան ինչ միջավայրում և ինչպես դասավանդել
- Երկրագործությունը որպես ուղիղ ճանապարհ։-Անժելա Բլեյան
Իմ կարծիքով հետևյալ հոդվածի էությունը նա է, որ բնագիտության ուսուցումը կազմակերպվում է բնագիտական, բնապահպանական, բույսերի խնամքի նախագծերի ձևով, սովորողի ընտրությամբ գործունեությունը՝ կենդանաբան-բուսաբանի, պարտիզպանի գործունեության խմբերով։
Երկրագործությունը, որպես կրթահամալիրյան լայն ու բազմաբովանդակ նախագիծ, իր մեջ ներառում է միջավայրի խնամք, հողի փորում, փոցխում, բույսերի տնկում, ջրում, ծառատունկ, ծաղկատունկ, սերմնացան, սերմնահավաք և այլն: Համագործակցային հոդված է, որը ներգրավեց ծնողներին, սովորողներին, դասավանդողներին և դարձավ ուսուցողական:
Հարց 3.Նախագծային ուսուցման փորձի յուրացում
Կարդալ հոդվածը, բլոգում հրապարակել, գրախոսել՝ դիտարկումներ, առաջարկներ, հարցեր
- Մոդուլային բնագիտությունը և ճամփորդությամբ ուսուցումը կրտսեր դպրոցում։-Իվետա Ջանազյան
- Երկրագործությունը որպես ուղիղ ճանապարհ։-Անժելա Բլեյան
Ուսումնական ջերմոց. Բույսերի բազմացում, խնամք
Երկու հոդվածների մասին գրախոսել եմ նախորդ հարցում, իսկ ինչ վերաբերվում է ուսումնական ջերմոցին և բույսերի բազմացմանն ու խնամքին, սովորողների հետ միշտ իրականացնում ենք, ինչպես դպրոցում, նաև իրենց տանը սովորողները բույսերը խնամում են և հրապարակում բլոգում:
Հարց 4. Փորձի յուրացում կենդանի միջավայրում
Մասնակցել ուսումնական պարապմունքներին, գրառել, մեկնաբանել տեսածը
Ուսումնական ագարակ, կենդանիների խնամք, պարարտանյութ, հողի, ջրի, որակական հատկանիշներ
Սովորողների հետ այցելում ենք ուսումնական ագարակ, խնամում և կերակրում ենք կենդանիներին, սովորողների մոտ ձևավորվում է սեր կենդանական աշխարհի հանդեպ, և տիրապետում են խնամքի ու կերակրման հմտությանը:
Գարնանը, երբ սերմնացան ենք իրականացնում, հողը գոմաղբով պարարտացնում ենք, որպեսզի որակյալ աշխատանք իրականացնենք, և սերմերը կամ բույսերը որակյալ աճեն: Բույսերի աճմանը նաև նպաստում է ջրելը, ինչպես ես ջրում և ինչ հաճախականությամբ:
Հարց 5. Փորձի յուրացում կենդանի միջավայրում
- Մասնակցել ուսումնական պարապմունքներին, գրառել, մեկնաբանել տեսածը
Մինի այգու, ծաղկանոցի, տնկարանի ստեղծում
Բնագիտության ուսուցումը փորձերի օգնությամբ
Բնագիտության ուսուցման ընթացքում իրականացվում է մի շարք նախագծեր :
Ուսումնական գործընթացի ժամանակ ծաղկանոցներ ենք ստեղծել, տնկարան ենք պատրաստել, ծառեր ենք տնկել, դպրոցի տարածքը նաև մինի այգի է, կանաչով պատված:
Կատարել և կատարում ենք ծաղիկների տնկման, ծաղկանոցների ստեղծման, թփերի և մագլցողների տնկման աշխատանքներ:
Ինչպես նաև բնագիտության ուսուցումը իրականացրել ենք փորձերի օգնությամբ, այդ ընթացքում հետաքրքիր փորձեր ենք իրականացրել տարատարիք ճամբարականների հետ:
Բնագիտության առարկայի բաղկացուցիչ է փորձեր իրականացնելը, այցելում ենք ֆիզիկայի, քիմիայի, կենսաբանության լաբորատորիա և իրականացնում ենք փորձեր:
Հարց 6. Նախագծերի տեսակները
«Դպիր» մանկավարժական ամսագրում որոնել, գտնել մշակումներ, հոդվածներ թվարկված նախագծերի օրինակների մասին: Հրապարակել դրանք բլոգում:
- Կարճատև նախագիծ,
Աննա Գանջալյանի հոդվածը՝ Անգլերենի կարճաժամկետ հոդվածները կրտսեր դպրոցում - Երկարատև նախագիծ,
Իվետա Ջանազյանի հոդվածը՝ Մոդուլային բնագիտությունը և ճամփորդությամբ ուսուցումը կրտսեր դպրոցում - Շուրջտարյա նախագիծ,
Մարգարիտ Սարգսյանի հոդվածը՝ Շուրջտարյա ճամբար. սա է մեր իրականությունը - Համագործակցային նախագիծ, Իրինա Ապոյանի հոդվածը՝ Համագործակցային կրթություն
- Սովորող- սովորեցնող նախագիծ, Մարգարիտ Սարգսյանի հոդվածը՝ Սովորող- Սովորեցնողի զարգացումը
- Ընտանեկան նախագիծ, Լիլիթ Սահակյանի հոդվածը՝ Ընտանեկան դպրոցի նախագծեր
Հարց 7. Նախագծերի տեսակները
Բլոգում գրավոր համառոտ ներկայացնել թվարկված նախագծերի տեսակների առանձնահատկությունները
Նախագծերը լինում են տարբեր ժամկետներով՝
Կարճատև նախագիծը իրականացվում մեկ, երկու կամ երեք շաբաթվա ընթացքում:
Երկարատև նախագիծը իրականացվում է մի քանի ամիս կամ մեկ տարի տևողությամբ:
Շուրջտարյա նախագծերը անընդհատ են, իրականացվում են ամբողջ տարվա ընթացքում:
Համագործակցային նախագծերը կարող են երկարաժամկետ լինել, միշտ համագործակցել, նոր ծրագրեր մշակել:
Սովորող-սովորեցնող նախագծերը երկարաժամկետ են կամ շուրջտարյա, քանի որ միշտ կա սովորելու և սովորեցնելու նոր կարողություններ և հմտություններ:
Ընտանեկան նախագիծը շուրջտարյա նախագիծ է, դասավանդողը, ընտանիքը, սովորողը մշտական կապի մեջ են և միասնական առաջ են գնում:
Հարց 8.
Առարկայական նախագծերի կազմում
2021-2022 ուստարվա համար կազմել մեկ կարճատև նախագիծն հրապարակել բլոգում, ներկայացնել, քննարկել
Իմ բույսը, իմ կենդանին նախագիծը կարճատև է, սովորողները պատմում են իրենց խնամած բույսի և կենդանու միասին:
Հարց 9.
Առարկայական նախագծերի կազմում
2021-2022 ուստարվա համար կազմել մեկ երկարատև նախագիծն հրապարակել բլոգում, ներկայացնել, քննարկել
Երկրագործությունը որպես ուղիղ ճանապարհ նախագիծը երկարատև է, ստուգատեսերով ամիսներին բնորոշ, որ ամփոփել ենք և ներկայացրել ենք՝ քայլք-շրջայցով, ուսումնական TV-ով հաղորդում, պրեզենտացիաներ, ցուցանիշների գրանցում։
Ինձ համար հաջողված էր Երկրագործությունը որպես ուղիղ ճանապարհ նախագիծը, քանի որ իրականացրեցինք համատեղ աշխատանքներ, սովորողների, դասավանդողների հետ, դեռ շարունակելի է:
Հարց 10. Առարկայական նախագծերի կազմում
2021-2022 ուստարվա համար կազմել մեկ համագործակցային նախագիծ հրապարակել բլոգում, ներկայացնել, քննարկել
Ծառզարդար, ծաղկազարդ նախագիծը համագործակցային էր, աշխատել ենք սովորողների և տեխնոլոգ ուսուցչի հետ:
Նախագծի ուղղություններն են` ծառերի էտ, տնկարանից թփերի տեղափոխում և համալրում նոր բույսերով, ծառերի կրապատում, ծաղկոցների ստեղծում, մագլցողների ավելացում, մուտքերի ծաղկային վերաիմաստավորում։
Արդյունքում՝ գործնական պայմաններում ձեռք բերված գիտելիքների կիրառում դպրոցում, տանը:
Կունենանք խնամված ծաղիկներով խնամված միջավայր:
Հարց 11. Առարկայական նախագծերի կազմում
2021-2022 ուստարվա համար կազմել մեկ սովորող- սովորեցնող նախագիծ, հրապարակել բլոգում, ներկայացնել, քննարկել
Սովորող- սովորեցնող նախագիծ, այս նախագիծը հետաքրքիր է և ուսուցողական, քանի որ սովորողները սիրով էին մասնակցում և արդյունքները հրապարակված են, կշարունակենք 2022 թվականին էլ նոր կարողություն և հմտություն ձեռք բերել:
Հարց 12. Առարկայական նախագծերի կազմում
2021-2022 ուստարվա համար կազմել մեկ շուրջտարյա նախագիծ, հրապարակել բլոգում, ներկայացնել, քննարկել
Կրթական պարտեզի խնամք 2021-2022 նախագիծը, շուրտարյա նախագիծ է, ուսուցողական և այնպիսի նախագիծ է, որ յուրաքանչյուր սովորողի, դասավանդողի պարտքն է խնամի իր շրջակա միջավայրը:
Հարց 13.Առարկայական նախագծերի կազմում
2021-2022 ուստարվա համար կազմել մեկ ընտանեկան նախագիծ, հրապարակել բլոգում, ներկայացնել, քննարկել
Իմ երկրագործական ամառ նախագիծ
Այս նախագիծը ամառվա համար էի կազմել, որ սովորողները իրենց փոքրիկ օգնությամբ ծնողներին, տատիկին ու պապիկին օգտակար լինեն:
Հարց 14.
Առարկայական նախագծերի իրականացում՝ պլանավորումից արդյունքների ներկայացում, ամփոփում
Կազմած նախագծերից առնվազն երկու նախագիծ իրականացնել սովորողների հետ, արդյունքները հրապարակել բլոգում:
Իմ երկրագործական ամառ նախագծի ամփոփումը հետաքրքիր էր, թե ամռան ընթացքում յուրաքանչյուր սովորող ինչպես է օգնում ծնողներին և պատմում այդ մասին:
Հարց15. Առարկայական նախագծերի իրականացում՝ պլանավորումից արդյունքների ներկայացում, ամփոփում
Կազմած նախագծերից առնվազն երկու նախագիծ իրականացնել սովորողների հետ, արդյունքները հրապարակել բլոգում:
Կրթական պարտեզի խնամք 2021-2022 նախագիծը, ուսուցողական և այնպիսի նախագիծ է, որ յուրաքանչյուր սովորողի, դասավանդողի պարտքն է խնամի իր շրջակա միջավայրը:
Սովորող- սովորեցնող նախագիծ, այս նախագիծը հետաքրքիր է և ուսուցողական, քանի որ սովորողները սիրով են մասնակցում և արդյունքները հրապարակված են, կշարունակենք 2022 թվականին էլ նոր կարողություն և հմտություն ձեռք բերել:
Հարց 16. Առարկայական նախագծերի իրականացում՝ պլանավորումից արդյունքների ներկայացում, ամփոփում
Կազմած նախագծերից առնվազն երկու նախագիծ իրականացնել սովորողների հետ, արդյունքները հրապարակել բլոգում:
Ծառզարդար, ծաղկազարդ նախագիծը համագործակցային է, աշխատել ենք սովորողների և տեխնոլոգ ուսուցչի հետ:
Նախագծի ուղղություններն են` ծառերի էտ, տնկարանից թփերի տեղափոխում և համալրում նոր բույսերով, ծառերի կրապատում, ծաղկոցների ստեղծում, մագլցողների ավելացում, մուտքերի ծաղկային վերաիմաստավորում։
Արդյունքում՝ գործնական պայմաններում ձեռք բերված գիտելիքների կիրառում դպրոցում, տանը:
Կունենանք խնամված ծաղիկներով խնամված միջավայր:
Երկրագործությունը որպես ուղիղ ճանապարհ նախագիծը երկարատև է, ստուգատեսերով ամիսներին բնորոշ, որ ամփոփել ենք և ներկայացրել ենք՝ քայլք-շրջայցով, ուսումնական TV-ով հաղորդում, պրեզենտացիաներ, ցուցանիշների գրանցում։
Ինձ համար հաջողված էր Երկրագործությունը որպես ուղիղ ճանապարհ նախագիծը, քանի որ իրականացրեցինք համատեղ աշխատանքներ, սովորողների, դասավանդողների հետ, դեռ շարունակելի է:
Նախագծի արդյունքների գնահատում
Թերությունների կամ բացթողումների մասին չեմ կարող խոսել, քանի որ տարատարիք սովորողների հետ եմ իրականացրել, յուրաքանչյուր սովորող իր տարիքին, իր ուժերի սահմաններում իր մասնակցությունն է ունեցել նախագծին, և կարողացել է օգտակար լինել և հմտություն ձեռք բերել :
Բլոգում ամփոփել իրականացված նախագծերը. Ակնկալվող արդյունք, հաջողություններ, բացթողումներ, դժվարություններ, զարգացում
Բլոգումս նախագծերն ամփոփված են, դեռ շարունակում եմ իրականացնել նախագծերն և ամփոփել, յուրաքանչյուր նախագիծ ունի իր հաջողությունները, լինում են նաև դժվարություններ, իսկ զարգացումները անընդհատ են: